lunes, 2 de diciembre de 2019

INICIEM ELS GRUPS INTERACTIUS!!

A l’escola Les Roquetes treballem amb diferents metodologies per tal d’arribar a tots i cada un dels alumnes i adaptar-nos als diferents ritmes d’aprenentatge. Dintre d’aquestes diferents metodologies, apostem molt pels agrupaments flexibles.  Ens encanta treballar en grup, ja que així ens ajudem i les activitats són molt més divertides quan treballem junts. Una de les actuacions que es du a terme a tota l’escola, des de la comunitat de petits, passant per mitjans i fins a la de grans, són els grups interactius.


Al novembre, la comunitat de grans va començar a treballar en grups interactius.
Fem servir aquesta organització del grup a les àrees de català i matemàtiques. Aprofitant les sessions en les que hi han dos mestres a l’aula, ens agrupem en 4 grups heterogenis. Hi ha, per tant, quatre activitats diferents. Dues de les activitats són dirigides pels mestres i dues són autònomes.

Cada activitat està programada per a tenir una durada d’uns 20/25 minuts, de manera que cada grup d’alumnes passa per totes les activitats al finalitzar les dues sessions que ocupen. Al haver dues taules dirigides per mestres, és més fàcil ajudar a tots els membres del grup a fer tasques més complexes. Els alumnes s’ajuden entre ells i el mestre pot interactuar amb tots els membres i donar les eines necessàries per a la realització de la tasca. S’acostuma a treballar la comprensió lectora i l’expressió escrita a llengua, i la numeració i resolució de problemes a matemàtiques. Les activitats autònomes, són autocorrectives i acostumen a ser exercicis que ja s’han treballat amb anterioritat i que els alumnes saben fer sols.


A través d’aquesta pràctica s’adquireixen, també, valors relacionats amb la diversitat com la solidaritat, la companyonia i la cooperació. És una actuació que s’inclou dins de l’escola inclusiva, ja que pretén  atendre a la diversitat fent ús d’estratègies que ajudin a que tots puguin accedir als aprenentatges, sense importar les individualitats de cadascú.


No hay comentarios:

Publicar un comentario