A l’escola
Les Roquetes treballem amb diferents metodologies per tal d’arribar a tots i
cada un dels alumnes i adaptar-nos als diferents ritmes d’aprenentatge. Dintre
d’aquestes diferents metodologies, apostem molt pels agrupaments flexibles. Ens encanta treballar en grup, ja que així ens
ajudem i les activitats són molt més divertides quan treballem junts. Una de
les actuacions que es du a terme a tota l’escola, des de la comunitat de
petits, passant per mitjans i fins a la de grans, són els grups interactius.
Al novembre,
la comunitat de grans va començar a treballar en grups interactius.
Fem servir
aquesta organització del grup a les àrees de català i matemàtiques. Aprofitant
les sessions en les que hi han dos mestres a l’aula, ens agrupem en 4 grups
heterogenis. Hi ha, per tant, quatre activitats diferents. Dues de les
activitats són dirigides pels mestres i dues són autònomes.
Cada
activitat està programada per a tenir una durada d’uns 20/25 minuts, de manera
que cada grup d’alumnes passa per totes les activitats al finalitzar les dues
sessions que ocupen. Al haver dues taules dirigides per mestres, és més fàcil
ajudar a tots els membres del grup a fer tasques més complexes. Els alumnes
s’ajuden entre ells i el mestre pot interactuar amb tots els membres i donar
les eines necessàries per a la realització de la tasca. S’acostuma a treballar
la comprensió lectora i l’expressió escrita a llengua, i la numeració i
resolució de problemes a matemàtiques. Les activitats autònomes, són
autocorrectives i acostumen a ser exercicis que ja s’han treballat amb
anterioritat i que els alumnes saben fer sols.
A través
d’aquesta pràctica s’adquireixen, també, valors relacionats amb la diversitat
com la solidaritat, la companyonia i la cooperació. És una actuació que
s’inclou dins de l’escola inclusiva, ja que pretén atendre a la diversitat fent ús d’estratègies
que ajudin a que tots puguin accedir als aprenentatges, sense importar les
individualitats de cadascú.
No hay comentarios:
Publicar un comentario